Ekonomi

Twitter’ın X logosu, kullanıcıları Mastodon’a kaçırıyor

HANDE BERKTAN

Girişimci Elon Musk, popüler sosyal medya platformu Twitter’ı satın aldığından beri şirkette birçok değişiklik oldu. İlk aşamada birçok şirket çalışanından ayrılan Musk, platformdaki kullanıcıları sınırlayan bir dizi düzenlemeye de imza attı. Son değişiklik ise şirketin ikonik logosunda oldu. Yeni logo, sahibi Elon Musk’ın favori harfi “X” lehine değiştiriliyor.

Musk’ın son paylaşımlarına göre şirketin yeni adı artık “X” olacak ve şirketin logosu da buna göre değişecek. Elon Musk’ın son paylaşımına göre X.com linki bile artık Twitter’a yönlendiriliyor.
Twitter, adını X olarak değiştirerek marka algısını değiştirirken, rakibi Mastodon’un kullanıcı sayıları yeniden artmaya başladı.

Mastodon’un kurucusu ve CEO’su Eugen Rochko’nun yaptığı yeni bir paylaşıma göre, Twitter alternatifinin aylık aktif kullanıcı sayısı istikrarlı bir şekilde artarak 2,1 milyona ulaştı. Alman yazılım geliştiricisi Rochko yaptığı paylaşımda “Son zirvemizden çok uzakta değiliz” dedi.

Daha önce Mastodon’un aylık aktif kullanıcı sayısı, Elon Musk’ın resmi olarak Twitter’ın sahibi olmasıyla birlikte Ekim ortası ve Kasım aylarında 2,5 milyona ulaşmış, bir süre sonra 1,7 milyona gerilemişti. Twitter kullanıcıları yeni kurulan Bluesky, T2, Spill ve Post gibi farklı Twitter alternatiflerine yönelmiş görünüyor. Mastodon kurucusu yeni paylaşımında platformdaki kullanıcı sayısının istikrarlı bir şekilde artarak 2.1 milyona ulaştığını paylaştı. Musk döneminden önce Mastodon’un Twitter’da aylık yaklaşık 300.000 aktif kullanıcısı vardı. Mastodon’un büyümesinin kaderi büyük ölçüde Twitter’ın hamlelerine bağlı görünüyor.

Activitypub protokolü üzerinde çalışan merkezi olmayan bir sosyal medya platformu olan Mastodon, şimdilik Twitter’ın en büyük rakibi gibi görünüyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu